Eerst een vrijblijvend intakegesprek
Kan de begeleiding mijn kind helpen?
Misschien bent u er niet zeker van of begeleiding voor uw zoon of dochter op dit moment zinvol is. Of weet uw niet wat voor begeleiding zou kunnen helpen. Ook kan het zijn dat uw kind helemaal geen hulp wil. Om deze zaken duidelijk op een rij te krijgen, komen ouders en kind altijd eerst bij ons voor een kosteloos en vrijblijvend intakegesprek. Tijdens dit gesprek, liefst met beide ouders, inventariseren wij de problematiek. Wij laten altijd zoveel mogelijk het kind zelf het verhaal doen. Ouders vertellen uiteraard ook hun kant van het verhaal. Op grond van deze informatie geven wij een advies.
Met behulp van de agenda hieronder kunt u zelf een intakegesprek boeken. Kies een datum en tijdstip en bevestig uw keuze door te klikken “Confirm”.
Wat kan ik daarna verwachten?
Vragenlijsten
Na het intakegesprek nemen wij meestal twee vragenlijsten af. Eén vragenlijst geeft ons informatie over de wijze waarop de leerling huiswerk maakt en beleeft en wat daaraan verbeterd kan worden. De andere vragenlijst signaleert mogelijke faalangst of motivatieproblemen. De uitkomsten geven ons handvatten bij de begeleiding. U ontvangt een schriftelijk verslag van de testen.
Start begeleiding
Wij streven ernaar dat leerlingen een week later met de begeleiding kunnen beginnen. Daarbij kijken we ook welke begeleider bij een leerling past.
Zoveel mogelijk informatie
Om een goed advies te kunnen geven, verzamelen wij zoveel mogelijk informatie. Wij vragen daarom altijd naar kopieën van schoolrapporten en onderzoeksverslagen van bijvoorbeeld capaciteiten- of dyslexieonderzoeken.